Thursday, May 30, 2013

Aku - Sang Tiba-Tiba

Aku - Sang Tiba-Tiba

Saat ini - kalau Tuhan tanyaku apa aku jadinya mahu,
Aku akan beritahu Tuhan aku mahu jadi maut,
Kerana kehadiran maut walau tiba-tiba begitu,
Namun maut terus memiliki yang dicitanya buatnya berpaut!

Sedang kehadiranku itu sebagai Sang Tiba-Tiba baginya,
Seakan kosong dan kohong daripada sekalian makna,
Kerana makna pada kenangan kami baru benar dibina,
Mana mungkin Sang Tiba-Tiba sepertiku bisa mengesaninya.

Dan aku kembali semula ke tempat kami berdua pernah berjumpa,
Di hamparan permaidani hijau dan biru warnanya,
Sungguh walau kehadirannya padaku sebagai Sang Tiba-Tiba,
Namun - entah mengapa dia begitu menyentuhi jiwa dan juga rasa.

Sedang siapakah aku baginya sebagai Sang Tiba-Tiba,
Umpama sekadar menumpang di dunia orang,
Terbukti kosong dan kohong darinya makna,
Dan duduk seorang - terbuang mengenang bergenang!

_._

9.14pm
30 Mei 2013

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

No comments:

Post a Comment

Sebarkan Manfaatnya! :)